40 jaar Webo Promotion | PromZ

40 jaar Webo Promotion

Dit jaar bestaat Webo Promotion 40 jaar. In 1976 richtten Eduard van Wensen en Tom Bodt Webo Promotion op. Inmiddels wordt het bedrijf geleid door Marco Stalenhoef en is Webo Promotion uitgegroeid tot een full service leverancier van relatiegeschenken en premiums.

Begin jaren 80 van de vorige eeuw introduceerde Webo de alom bekende Wuppie (World Unique Promotional Product). “De Wuppie is mede groot geworden door Pierre Kartner en supermarktketen Albert Heijn. Albert Heijn zette het pluizige beestje in 1987 in als marketingactie rondom zijn 100-jarig bestaan. De pluizenbol op voetjes was een dermate succes dat hij vaker is ingezet als gadget rondom een WK, en de troonswisseling in 2013,” vertelt Stalenhoef. Na de Wuppie volgden al snel meer successen, zoals de ‘producttopper’ de bag strap met logo.

 

Webshops voor klanten

Stalenhoef: “Webo is uitgegroeid tot een full service leverancier. In ons magazijn in Zeewolde beheren wij voorraden van verschillende grote, gerenommeerde bedrijven. De distributie nemen wij ook over. En we verzorgen desgewenst voor klanten eigen webshops. Geautoriseerde medewerkers van iedere vestiging, filiaal of franchisenemer van de klant kunnen via die webshops eenvoudig promotionele producten inkopen. Logistiek en verdere orderafhandeling worden ook door ons geregeld.”