7 trends voor 2016 | PromZ

7 trends voor 2016

Welke ontwikkelingen en trends gaat 2016 brengen op het gebied van premiums, promoties en activatiecampagnes? We zetten er 7 op een rij.
 

1. Echte klant relaties komen centraal te staan

Steeds meer bedrijven zien het belang van het koesteren van hun echte relaties. Klanten echt koesteren, zeker in deze tijd van 1001 opties, is meer dan ooit belangrijk.
 

2. Premiums combineren met online

Steeds vaker worden premiums gecombineerd met online en/of mobiele toepassingen waardoor ze echte nieuwe mogelijkheden bieden.
 

3. Activaties krijgen een structureel karakter

We zien een trend dat bedrijven zoeken naar meer structurele activaties, die een langere tijd meegaan en zo ook een langere tijd een bijdrage leveren aan veelal klantentrouw of merkbeleving.
 

4. Hard discounters gaan activaties ontdekken

Premiums en promoties waren het ultieme domein van A-merken. Discounters deden daar niks mee want de hele focus lag op het bieden van de laagste prijs. Echter, ook de groep van (hard) discounters heeft de kracht van activatiecampagnes ontdekt.
 

5. Groene promoties en premiums geven goed gevoel

Consumenten staan hier meer dan ooit voor open en zijn extra getriggerd op promoties die een concrete invulling geven aan het milieuaspect. Deze acties en premiums met direct of indirect een groen karakter scoren erg hoog op sympathie en deelname.
 

6. Premiumacties gaan nog meer het verschil maken

De lat ligt steeds hoger bij opdrachtgevers die kiezen voor een premiumactie. Men streeft meer dan ooit naar een invulling die uniek is en geheel past bij het merk. Premiums vormen steeds vaker de spil in een campagne.
 

7. Partnerships worden belangrijk

Samenwerking tussen bedrijven wordt steeds belangrijker. Het zoeken van partnerships bij een actie wordt steeds belangrijker.

Lees meer in het artikel van Frank de Bruin (Activate & Co) in PromZ Magazine nr 1, die medio maart verschijnt.