AH maakt ‘property’ van moestuintjesactie | PromZ

AH maakt ‘property’ van moestuintjesactie

Albert Heijn maakt van zijn moestuintjesactie echt zijn eigen property, zoals dat heet. Een actie die onlosmakelijk met het merk AH is verbonden en die iedereen ook direct met AH associeert. Vanaf afgelopen maandag kan er bij Albert Heijn weer gespaard worden voor moestuintjes, dit jaar ook met bloemen.

De eerste moestuintjesactie van AH liep in het voorjaar van 2015. Consumenten konden sparen voor 20 verschillende soorten moestuinpotjes en zaadjes. Bij elke bestede 15 euro kregen ze zo’n potje. Er zijn toen in totaal ruim 44 miljoen potjes en ongeveer 350.000 moestuinbakken verkocht.
 

Bloemen

De nieuwste AH Moestuintjesactie loopt tot en met 16 april. Bij besteding van 15 euro ontvangen klanten een moestuinpotje. Klanten kunnen dit seizoen 20 verschillende moestuinplantjes sparen, waaronder een aantal nieuwe varianten zoals peultjes, dille, cavolo nero en paksoi. Ook nieuw zijn de bloemen: zonnebloem, goudsbloem, juffertje in het groen, phacelia en groot kaasjeskruid. Om de kans op een succesvolle oogst te vergroten, is er dit jaar aandacht voor het maken van een moestuinplan.
 

Moestuintje-app

De AH Moestuintjesactie biedt meer hulp dan voorheen met een Moestuintje-app, korte video’s op Appie Today en een boekje vol tips. IVN, Instituut voor natuureducatie en duurzaamheid, helpt AH klanten dit voorjaar om meer uit hun moestuintje te halen.