Albert Heijn zoekt kookgekke kinderen | PromZ

Albert Heijn zoekt kookgekke kinderen

AH gaat door op de ‘bio-toer’, en richt zich daarmee ook op kinderen, zelfs op ‘kookgekke’ kinderen. Tijdens  Dutch Agri Food Week, van 12 tot en met 25 oktober, kunnen kinderen in heel Nederland hun gezonde en lekkere kookkunsten laten zien. Op woensdagmiddag 19 oktober laten 10 finalisten bij de Foodhallen in Amsterdam live hun kookkunsten zien. De winnaar verschijnt met zijn lekkerste en gezonde recept in AH’s magazine Allerhande.

 

Marit van Egmond, verantwoordelijk voor alle producten die bij Albert Heijn in de winkel liggen: “Met de Kids Kook Battle powered by Allerhande laten we zien dat gezond koken cool en lekker is.” Circa 95% van de Nederlandse kinderen tussen 7 en 19 jaar eet niet genoeg groente en fruit. Zo’n 14% van de Nederlandse kinderen heeft overgewicht. Door kinderen al vroeg zelf groente te laten kweken en samen te koken krijgen ze al jong plezier in gezond eten. Tijdens de Dutch Agri Food Week, van 12 t/m 25 oktober, worden verspreid in heel Nederland kookwedstrijden gehouden.

 

Gezond
Albert Heijn is een van de partners van Dutch Agri Food Week. Daarin werkt de retailer samen met overheid, bedrijven, boeren en wetenschap aan veilig en gezond voedsel voor iedereen.
Eind augustus maakte Albert Heijn ook bekend dat het 'kids characters', zoals de RockFrogs, alleen nog maar op de gezonde(re) producten van eigen merk zal laten schitteren. Dit gebeurt in fases, er is al een start gemaakt en eind 2017 is dit proces klaar.