Bedrijfsleven investeert weer fors in promotionele producten | PromZ

Bedrijfsleven investeert weer fors in promotionele producten

Meer bedrijven kopen weer promotionele producten in. Bovendien besteedt een groot aantal ondernemingen ook weer meer budget aan premiums en relatiegeschenken. De leveranciers van promotionele artikelen signaleren niet alleen meer klanten, maar ook gemiddeld grotere orders.

Het optimisme over betere economische tijden, dat eind 2013 al zichtbaar werd, vertaalt zich ook in de inkoop en inzet van promotionele producten. In een onderzoek van marktonderzoekbureau One Question in opdracht van PromZ rapporteren leveranciers dat de gemiddelde ordergrootte in het eerste kwartaal van 2014 met dubbele cijfers is toegenomen. De branche telt in de eerste drie maanden van 2014 een flinke groei ten opzichte van dezelfde periode in 2013.

Voorraden
Het feit dat bedrijven weer meer c.q. grotere orders plaatsen, is ook een gevolg van het opraken van hun voorraden. Nu de economische tegenwind gaat liggen, zien ze geen obstakel meer om de voorraad weer op peil te brengen om de (relatie)marketing activiteiten weer te kunnen ondersteunen met promotionele producten.

Uit het onderzoek blijkt ook dat als bedrijven momenteel nog wat minder budget ter beschikking hebben, ze liever minder (maar wel goede) producten kopen dan goedkopere versies van de producten die ze voorheen kochten. Leveranciers merken dat klanten kwaliteit belangrijk vinden.