Calvé-pindakaas beste WK-inhaker | PromZ

Calvé-pindakaas beste WK-inhaker

Calvé heeft met zijn tv-commercial met de kleine, zwevende Robin van Persie het beste ingehaakt op het WK 2014. De Krul van Andrélon is nr 2 in het rijtje ‘beste inhakers’. De top-5 wordt gecompleteerd met advertenties van Lidl, ING en Albert Heijn.

Dit vinden ruim 1.500 lezers die honderd inhaakadvertenties in De Telegraaf, Metro, Sp!ts en op het online netwerk van TMG hebben beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK.

Variatie
Dankzij de goede prestaties van het Nederlands Elftal hebben merken over een lange periode kunnen inhaken op het WK. De top-10 van beste inhakers is hierdoor zeer gevarieerd en bevat advertenties uit mei, juni en juli. Ook de verscheidenheid in branches is opvallend. Vier jaar geleden domineerden de biermerken nog en twee jaar geleden de retailmerken.

Dit jaar bestaat de top-10 uit FMCG merken, supermarkten, een bank, KNVB & partners, een reisorganisatie en een retailketen.

Overige merken uit de top-10:

4. ING – Wij geloven in Oranje

5. Albert Heijn – Wij staan te trappelen

6. Ons Oranje – Obrigado

7. Sunweb – Reis mee met Oranje

8. KNVB partners – Oranje en supporters bedankt!

9. Dirk – Vanavond bloemgoalll!!

10. Kruidvat – Aanvaluh!!