Heineken komt met het Sambashirt | PromZ

Heineken komt met het Sambashirt

Heineken heeft voor het WK-voetbal het Sambashirt gelanceerd. Illusionist Hans Klok onthulde tijdens de presentatie het nieuwe Oranje-premium: het Heineken Sambashirt. Het Sambashirt is vanaf 5 mei in de Nederlandse supermarkten gratis verkrijgbaar bij aanschaf van een krat Heineken.

“Heineken en Oranje zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden, in het Holland Heineken House, op Koningsdag en op grote voetbal toernooien,” vertelt Bram Westenbrink, marketing directeur Heineken Nederland. “De Oranjekoorts staat centraal in onze Oranje-campagne. Als aanjager en fan van Oranje wil Heineken samen met alle Nederlanders die Oranjekoorts aanwakkeren, vieren en verspreiden.”

Samba slaat de klok
Om de Oranjekoorts optimaal te vieren heeft de bierbrouwer het Heineken Sambashirt ontwikkeld. “In de zomen van het Sambashirt zijn kleine sambaballen verwerkt,” zegt Chief Oranje Officer (COO) Marco van Houwelingen. “Fans kunnen met de #sambaselfie actie laten zien hoe zij de Oranjekoorts vieren door op social media een foto te delen, en daarmee tickets voor de wedstrijden van Oranje winnen.” Het Heineken Sambashirt is vanaf 5 mei gratis verkrijgbaar bij een krat Heineken in veel Nederlandse supermarkten.

Nieuwe tv-commercial
De campagne wordt ondersteund met een nieuwe tv-commercial ‘de Oranjekoorts’. Hierin zien we hoe de Chief Oranje Officer op een bakfiets in een Braziliaanse carnavalsoptocht opduikt. Omstanders kijken raar op. Maar zodra de COO op zijn piano de eerste tonen van No Limit speelt, verandert alles en worden ook de Brazilianen bevangen door de Oranjekoorts.
Illusionist Hans Klok, Dennis Bergkamp, en radio dj Edwin Evers hebben meegewerkt aan de commercial. In samenwerking met Heineken brengt 2 Unlimited hun grootste wereldhit uit de 90’s ‘No Limit’ opnieuw uit in een Brasilian remix.