Heineken terug met hoofddeksel | PromZ

Heineken terug met hoofddeksel

Heineken is weer terug met een hoofddeksel als oranje gadget. Na het in de ban doen van hoeden als oranjepremium, zoals Heineken in 2012 deed, komt het biermerk voor dit WK met de verenmuts.

Het gaat hier om een tooi die vrouwen dragen tijdens het carnaval in Rio. De Heineken-verentooicampagne is een idee van bureau TBWA\ Neboko. Middels spaaracties en krataankopen kunnen consumenten de WK-carnavalstooi verkrijgen.

In het verleden waren de hoeden als de Luidsprekerhoed en de Trommelhoed van Heineken gewilde gadgets en enorme eyecatchers tijdens EK- en WK-kampioenschappen.

In 2012 vertelde marketing manager Ralph Rijks aan PromZ Magazine dat Heineken, na 10 jaar hoofdbedekking, het welletjes vond en bij miljoenen oranjesupporters tussen de oren wilde komen met “interactieve gadgets 2.0”. Geen hoofddeksels meer. De bierbrouwer kwam toen met het rugnummershirt. Vele marketeers spraken direct hun verbazing uit over het feit dat Heineken zijn consequent door de jaren heen opgebouwde ‘hoofddomein’- de hoed – zomaar opgaf.
 

src=http://www.promz.nl/uploads/pagetree/images/a44be37c4c6160c6a13085f52f6e410f.png