Het bestek wordt duur betaald… | PromZ

Het bestek wordt duur betaald…

Een klant van Albert Heijn liet Nederland via social media weten dat zij vindt dat de grootgrutter bij de nieuwste actie voor de bestekset van Villeroy & Boch wel heel veel van zijn klanten vraagt: 11.000 euro aan boodschappen en €120,74 bijbetalen, aldus de klant.

Tamara Jooren stelde dit aan de kaak, aldus een bericht in de Telegraaf. “Het kost je bijna 100 euro per dag, maar gelukkig heb je tot februari nog de tijd om de zegeltjes te sparen,” schreef ze. “Gelukkig hebben wij de eerste twee zegels al”, grapt Tamara op de facebookpagina van Albert Heijn.

Actie wordt niet aangepast
Woordvoerster van AH, Els van Dijk, reageerde op het facebookbericht: ,,De winkelwaarde van het luxe bestek ligt hoger dan die van eerdere acties. Je spaart dus wat langer en daarom duurt de actie dan vier weken langer dan andere spaaracties.”
Na alle kritiek op het sociale medium vindt de supermarkt het echter niet nodig om de spaaractie aan te passen. “We hebben wekelijkse aanbiedingen waarbij je een extra spaarzegel krijgt en we zien dat veel klanten hun vrienden en familie oproepen om mee te sparen.”
Ondanks dat er veel wordt gereageerd op het bericht van Tamara, zal Albert Heijn zelf niet reageren op het facebookbericht, aldus de Telegraaf. Els van Dijk: ,,Wij hebben de reacties op Facebook gezien, maar in dit geval hebben we besloten om niet te reageren. We lezen al veel adviezen en goede suggesties van onze klanten hierover, dus een reactie vanuit Albert Heijn heeft in dit geval geen toegevoegde waarde.”

Verschuilen achter bedrijf
Bedrijven krijgen veel vragen en klachten binnen via sociale media als Twitter en Facebook. In de afgelopen zes maanden hebben merken bijna 300.000 excuses via het openbare web gemaakt, zo blijkt uit onderzoek van social media analysetool Coosto. Opvallend is dat webcare-medewerkers veelal op persoonlijke wijze het gesprek aangaan, maar zich bij klachten of crises toch achter het bedrijf verschuilen.