Het EK 2016 feest zonder Oranje? | PromZ

Het EK 2016 feest zonder Oranje?

De meeste Nederlanders en zeker velen uit de premiumbranche waren nog positief gestemd toen zondag 6 september de voetbalwedstrijd Turkije – Nederland van start ging. Na het debacle van IJsland thuis in de Arena wist iedereen, zeker de spelers van Oranje, dat dit de allerlaatste kans was voor kwalificatie voor het EK2016 in Frankrijk. Na tien minuten werd het drama duidelijk want de felle Turken scoorden eenvoudig en Oranje werd de hele verdere wedstrijd makkelijk weggezet!

Frank de Bruin (strateeg/partner Activate&Co) somt op: “Weg deelname aan EK 2016 in Frankrijk. Weg een Oranje-verbroederende zomermaand voor heel Nederland. Weg mooi aanvallend voetbal op de buis. Weg vele innovatieve premiums rond Oranje. Weg ruim 250 inhaakacties op EK en Oranje-beleving.”

Crisis in promotieland
De Bruin vervolgt: “De Nederlandse pers liet geen spaan heel van de wanprestatie van onze jongens. Theoretisch maken we nog een heel klein kansje om van de partij te zijn in Frankrijk, maar daar gelooft niemand meer in. In 2014 nog de nummer 3 van de wereld en nu weten we ons niet eens als 3de te plaatsen in onze poule. Sinds 1980 is dit pas de tweede keer dat we niet van de partij zijn op het EK-voetbal feestje. Dat doet pijn. Net nu Nederland uit een economisch dal klimt zorgt Oranje voor een ‘crisis’ bij menig marketeer of promotiebureau. Of zou er toch nog een wonder gebeuren…..en Oranje met heel veel geluk zich weten te kwalificeren?”