Hollanders kunnen de Hema niet missen | PromZ

Hollanders kunnen de Hema niet missen

Voor het zesde jaar op rij is de Hema het merk dat de consument niet kan missen. Ook zijn wij Hollanders zeer gehecht aan het Kruidvat, bol.com, Blokker en – notabene – het NOS Journaal.

 

De trouw van Nederlanders aan oer-Hollandse merken is groot, maar er is wel een verschuiving zichtbaar naar nieuwe, Nederlandse online merken. Dat bleek het onderzoek naar Onmisbare Merken van Eurib. Online merken die bijvoorbeeld worden genoemd zijn het betaalsysteem iDeal en de weersite buienradar.nl

 

Hollandse tegeltjes

KLM is een sterke stijger in de ranglijst. Volgens de onderzoekers heeft de luchtvaartmaatschappij dat onder andere te danken aan een campagne via social media die draaide om de oer-Hollandse, Delftsblauwe tegeltjes waarmee de KLM duidelijk zijn Nederlandse oorsprong benadrukt.

 

Mannen en vrouwen

In de top komen de stereotypen over mannen en vrouwen duidelijk naar voren: mannen gaan voor nieuws, sport en gemak met de NOS op 1, Bol.com op 2 en Google op 3 . Vrouwen gaan voor praktische zaken met respectievelijk HEMA, Kruidvat en Ikea in hun top 3.

Google doet het bij alle doelgroepen goed. Dat merk bekleedt de 6e positie, na Albert Heijn en woonwarenhuis Ikea.

 

bron: DeGids.fm