Hoofdrol voor augmented en virtual reality in nieuwe AH-actie | PromZ

Hoofdrol voor augmented en virtual reality in nieuwe AH-actie

Maandag 6 juni startte Albert Heijn een landelijke spaaractie waarbij kinderen alles kunnen leren over dinosaurussen. Met deze nieuwe spaaractie wil Albert Heijn kinderen van Nederland spelenderwijs én met inzet van moderne technologieën als augmented en virtual reality voorbereiden op de komst van de T. rex, die in september naar Nederland wordt gehaald door Naturalis. Samen met evolutie bioloog Freek Vonk stappen ze midden in een virtuele wereld van de dino’s. Door de gratis AH dino-app en 160 dino plaatjes met feiten en weetjes – waarvan 20 met augmented en virtual reality – zijn ze voor even terug in de tijd van de dino’s.
 

Vanaf september kan iedereen naar Naturalis om het skelet van T. rex te bekijken; de eerste originele en meest complete T. rex buiten de VS. Werner van Vessem, VP marketing communicatie van Albert Heijn: “Toen Naturalis – de thuisbasis van Freek Vonk – bekend maakte dat zij het skelet van een echte T. rex naar Nederland gaan halen ontstond bij ons meteen het idee om de wereld van de dinosaurus ‘tot leven te wekken’. Met de kennis van Naturalis, de conceptontwikkeling en creativiteit van TBWA én de kunde van &samhoud media op het gebied van nieuwe techniek hebben we een poging gedaan educatie en plezier op een breed toegankelijke manier bij elkaar te brengen. Of we daar in geslaagd zijn? Hét finale oordeel is natuurlijk aan de kinderen, dé dinokenners bij uitstek.”
Innovatieve spaaractie

Met behulp van moderne technologieën als augmented en virtual relaity is er rondom de spaaractie een realistisch spannende belevingswereld gecreëerd rond de dino’s. Augmented en virtual reality zijn al langer beschikbaar, maar werden nooit eerder zo breed en educatief ingezet als nu. Met deze unieke spaaractie komen duizenden kinderen in Nederland spelenderwijs in aanraking met AR en VR en zijn ze voor even samen met Freek Vonk terug in de tijd van de dino’s. In de gratis AH dino-app zitten maar liefst 400 leermomenten verstopt.

Het verzamelalbum, VR-brillen en de spaarplaatjes zijn vanaf maandag 6 juni verkrijgbaar in alle winkels. Bij besteding van 10 euro ontvangen klanten een set met daarin 4 dino plaatjes. In totaal zijn er 160 kaartjes met feiten en weetjes – waarvan 20 augmented en virtual reality. Er zijn twee soorten VR-brillen verkrijgbaar in de winkel. Een kartonnen variant voor 2,49 euro en een iets luxere plastic versie die 6,99 euro kost. Het verzamelalbum is verkrijgbaar voor 0,49 euro en in de eerste week gratis bij aankoop van de bonusaanbieding op de voorkant van de folder. De AH dino-app is gratis te downloaden voor iOS en Android.
XLCONCEPT heeft in samenwerking met Albert Heijn voor deze campagne diverse items ontwikkeld en geproduceerd, zoals pluchen knuffels en handpoppen. XLCONCEPT heeft de VR brillen ontwikkeld en geproduceerd.