Pas op voor uitglijers! | PromZ

Pas op voor uitglijers!

De recente recalls van enkele WK oranjeproducten uit de winkels zet ook het bedrijfsleven, dat promotionele producten inzet, weer even op scherp. Recalls van premiums komen heel weinig voor. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Producten, dus óók promotionele producten, moeten voldoen aan strikte EU-wetgeving.

De veiligheidswaarschuwingen aangaande oranjeproducten betroffen met name de in de winkels verkrijgbare producten. En de waarschuwingen betroffen vooral zaken die te maken hebben met de Speelgoedrichtlijn. Die Speelgoedrichtlijn, en alle andere richtlijnen waar (promotionele) producten aan moeten voldoen, moeten serieus genomen worden.
Iedere partij moet ook zijn verantwoordelijkheid serieus nemen. Die verantwoordelijkheid heeft alles te maken met compliance. Compliance is hét issue voor de komende jaren. Transparantie van bron naar consument is daarbij van groot belang, evenals hoogwaardige kwaliteit van fabrikant en leverancier. Aan kwaliteit hangt weliswaar een prijskaartje, maar dat houdt niet in dat compliance synoniem is voor duur. De andere kant is dat de laagste prijs kan leiden tot problemen. Is er een groot prijsverschil met een andere aanbieder, wees dan alert!

Lees meer in PromZ Magazine nr 3, die begin september uitkomt.