Robijn Zwitsal beste innovatie 2014 | PromZ

Robijn Zwitsal beste innovatie 2014

Met een gemiddelde omzet van ruim 220.000 euro per week vanaf de introductie, is Robijn met Zwitsal-geur de beste innovatie in supermarkten van het afgelopen jaar.

Op de tweede plaats in de door onderzoeksbureau IRI opgestelde Introductie Top 20, aldus een bericht in Distrifood, eindigde de Oetker Pizzaburger met een met een gemiddelde weekomzet van 112.000 euro sinds de introductie in week 33. De top 3 wordt afgesloten door Grolsch Radler, een van de maar liefst 3 Radler-varianten die in deze Intro Top terug te vinden zijn. Er wordt dus duidelijk verder gebouwd op het succes van de nummer 1 van vorig jaar: Amstel Radler.

Geen goed jaar
Het jaar 2014 is echter geen goed innovatiejaar te noemen. De totale omzet van de 20 beste nieuwe introducties is het laagst sinds 15 jaar. In economisch zware tijden focussen zowel fabrikanten als retailers op kostenbeheersing en wordt er minder geïnvesteerd in productontwikkeling. Met een flinke omzetstijging ten opzichte van 2012 leek de innovatiekracht zich in 2013 weer wat te herstellen, maar dit herstel zette in het afgelopen jaar dus niet door, adus Distrifood.